EUROPINIAI VADOVŲ PASIŽAIDIMAI

EUROPINIAI VADOVŲ PASIŽAIDIMAI

Kęstutis K.Urba

2019 m. birželio 20 d. Briuselyje įvyko ES valstybių vadovų pasitarimas, kuris taip ir nenusprendė, kas užims pagrindinius ES vadovų postus. Užtat pasitarimo vardu buvo  paskelbtos IŠVADOS[1], kurios jau susilaukė ir Audriaus Ažubalio komentaro straipsniuku[2] Delfi.  Jo esmė – be adekvačios demografinės politikos ES susitelkimas į ekonominę problematiką yra tuštokas reikalas. Bet apie viską iš eilės.

ES komisijos vadovo varžytinės

Taigi, vėlgi naktį posėdžiavęs ES vadovų tarimasis -varžytinės taip ir neišryškino naujų lyderių.

 

Image result for eu council

Vietoje nueinančio ES Komisijos vadovo J.C.Junkero Vokietija Angelos Merkel asmenyje siūlo žmonių partijos lyderį Manfredą Veberį. E.Makronas teigė, kad jam trūksta patirties ir prieštaravo bei iškėlė į svarbiausią vykdomąjį ES postą  savo proteguojamą ministrą. Iš pasitarimo Išvadų galima suprasti, kad toks vadovas yra orientuojamas vykdyti rutininius ES vadovybės svarstomus vyksmus[3] 2019-2020 metais (paeiliui – vėlesnius debatus  „dėl bendros strategijos, dėl finansinių priemonių ,  dėl kovos su klimato kaita, dėl rytų partnerystės,  dėl augimo ir stabilumo“) nurodytus Išvadose, o ne aprobuojamas sava drąsia ir efektyvia ES veiksmų programa. Kitaip tariant, būsimam vadovui primetinėjama biurokratinė su, kaip įprasta, anonimine autoryste – generalinio sekretoriato pateikta Išvadose veikimo programa  -„procesas“, o ne vyksta demokratinės vizijų-tikslų-uždavinių-strategijų-programų- teisės aktų paketų ir modelių bei asmeninių gebėjimų varžybos dėl vadovo posto.  Panašiai yra ir su kitomis atsakingomis pareigomis pagal netikusius įprastinius aukštosios politikos ritualus, kur bolševikiškai „viską lemia kadrai“, o ne minties gilumas ir pagrįstumas –  sugebėjimas identifikuoti, prognozuoti bei reguliuoti ES ir pasaulio situaciją su atitinkamomis asmeninėmis savybėmis.

Dėl šios priežasties A.Merkel proteguojamas „špicen“[4] kandidatas nuo Žmonių partijos, bent jau turintis savo programėlę, panašiai, kaip kiti pretendentai – socdemas Timermansas ar liberalė Vestager, programų vertinimų lygmenyje demokratijai galėtų kažkiek leisti suveikti, tačiau, panašu, kad ES „premjerą“ nulems ne Europos Parlamento apsisprendimas, o 28 valstybių ES narių  vadovų tarybos, kur lemia klaniniai susitarimai, sprendimas, paliksiantis EP formalų pritarimą. Kitaip tariant intelektas, akademiškumo reikalaujanti mintis, tegul ir komandos produktas yra visai nesvarbu, o lemia galios interesas. Tokia galiojanti paprotinė ES vadovų  pseudo feodalinė, vasalinė sistema su minėtu bolševizmo priedu neturi nieko bendra su realia demokratija, beje, ant kurios stalo D.Grybauskaitė yra padėjusi apskritą NULĮ. Jos lėkštos „pridurkų -gavrikų“ surašytos lozunginės prakalbos neturi beveik nieko bendra su ES ateitimi, nes nekonkrečios, o tai kad nėra pačios piktosios D.Grybauskaitės tekstų rodo jos pačios intelektinį neįgalumą, nes, netgi, gaudymasis finansų reikaluose pakliuvus prezidentūroje  po įstaympataisdavystės konvejeriu elementariai degraduoja. Gi „išspręsti“ mūsų pabaltijo elektros tinklų atsijungimą nuo BREL į europinį KET, jokių intelektinių ar kitokių didesnių pastangų nereikia, nes viską ruošė ir derino specialistai – inžinieriai bei teisininkai, o kalbančioms galvoms beliko marionečių rolė.

Kyla teisėtas klausimas – kas sugebėtų keisti netikusius ES viršūnių papročius, modifikuoti sutartis ir reglamentus bei taip sugebėtų eliminuoti biurokratinę rutiną? Tam reikia, kad ir mano nemėgiamo dėl BREXIT‘o, bet gerbtino Naidželo Faradžo tvirtumo bei pasiryžimo klausti ES vadų tiesiai iš Europos Parlamento kėdės – „Who elected ypou?“ (angl. kas rinko tave?), kurio gali turėti ir A.Maldeikienė, jei nustos keliaklupsčiauti prieš tariamą ES viršūnėlių politinę kultūrą. Ryžto netrūko, deja, neišrinktam į EP prof.V.Radžvilui, galėtų „kalti“ blogai tvarkai, taip kaip skelia Karbauskiui ir pats G.Landsbergis ar jo pasiklausęs A.Kubilius, užtektų potencialo, bet ne ryžto griausmabalsiui J.Olekui. Todėl, gal LSDP – pagal pavadinimą demokratijos partija, turėtų jam suteikti atitinkamą priesaką. „Turinti stuburą“  D.Grybauskaitė sugebėtų gerai „trinktelėti durimis“, tačiau tai būtų nekorektiška, nes ji pati neturi Europai nieko, apart, savo piktos prieš visus arogancijos su glianco tariamu blizgesiu.

Dabar gi turėsime dėl demokratijos procedūrų spragų rezultatą visų esamų grėsmių bei rizikų akivaizdoje – tai bus, vėlgi, ES valdymo nekokybė, kaip kad buvo ir 2009-2011 metais dešimtimis mėnesių vėlavus duoti adekvatų atkirtį pasaulinei krizei.

Ką sako ES vadovų tarybos „išvados“?

Maždaug dešimties puslapių standartinių frazių rašinėlis su penkiomis temomis:

  1. Sekančio ciklo strategijos poreikis (viena nuostata)
  2. Ilgametis finansų politikos rėmas (viena nuostata)
  3. Klimato kaita (keturios nuostatos)
  4. Dezinformacija ir hibridinės grėsmės (dvi nuostatos)
  5. Išoriniai santykiai ( aštuonios nuostatos)
  6. Kiti reikalai (du)

 

bei nuorodomis kada bus artimiausi naujų biurokratinių ES  dokumentų svarstymai, atskaitos tašku kokybės vertinimui pasirinkus tą patį penkiasdešimties didžiųjų grėsmių  pasauliui rizikų raportą[5], parengtą stipriausios pasaulio profesūros Davoso forumui, iš karto rodo briuselinės biurokratijos neįgalumą adekvačiau reaguoti į visuomenių poreikius.  Apie kokį finansų stabilumą galima iš vis kalbėti bei tuo remiamą bendrąją strategiją, kai jau dešimtmetį  nėra ES ekonomikos efektyvumo sprendinių – 16 mln. bedarbystė, 125 mln. esančių materialiniame skurde su įspūdingu kontekstu: du tūkstančiai organizuotų gaujų, prekyba narkotikais, ginklais, žmonėmis, gamtos tarša ir rūšių nykimas, sergamumas su tebekylančia totalios alergizacijos banga yra dalykai, kurių biurokratų nuolat kurpiamos ir pakišamos vadams pasirašinėti „adžendos“ nekeičia metų metais.

Užimtumo politikos neturėjimas, už kurį atsakomybė tenka ir ES komisarui Vyteniui Andriukaičiui, neužtikrinusiam maisto saugos nuo žemės ūkyje naudojamų nuodų produktuose likučių besikaupiančių organizme metų metus per ekologinės žemdirbystės išplėtojimą yra ir ES, ir Lietuvos „achilo kulnas“, žlugdantis visą ES projektą. ES vadovams nenorėjus suprasti, kad 1 mln. imigrantų tai yra, visų pirma, vieno milijono naujų darbo vietų problema. Žinoma, ne viskas yra taip fatališkai blogai – žmonės kuria, dirba, kovoja, jaunuomenė gindama savo ateitį dėl klimato eina į gatves, tačiau pasaulyje kasmet dėl valdymo neefektyvumo tebėra prarandamos kolosalios lėšos, kurios prilygsta, pasak ekspertų, skiriamoms visai planetos infrastruktūrai. Pabaigai paklauskime – kodėl ES komisiją sudaro 28 komisarai su savais biurais, o Lietuvoje ministerijų tik 14? Tebūnie ir trigubai daugiau, jei taupytų valstybei ir visai ES milijardus.

[1] https://www.consilium.europa.eu/media/39922/20-21-euco-final-conclusions-en.pdf

[2] https://www.delfi.lt/news/ringas/politics/audronius-azubalis-nueinancio-europos-vadovu-tarybos-pirmininko-strategija-europos-ateiciai-kokia-ji.d?id=81501387

[3] „The European Council adopted a new Strategic Agenda 2019-2024 for the Union. It will discuss the follow-up to the Strategic Agenda in October 2019“, „The European Council welcomed the work done under the Romanian Presidency and took note of the various elements of the MFF package. It called on Finland’s Presidency to pursue the work and to develop the Negotiating Box. On that basis the European Council will hold an exchange of views in October 2019, aiming for an agreement before the end of the year“, „The European Council will finalise its guidance before the end of the year with a view to the adoption and submission of the EU’s long-term strategy to the UNFCCC in early 2020. In this context, the European Council invites the European Investment Bank to step up its activities in support of climate action.“, „On the occasion of the Eastern Partnership’s 10th anniversary, the European Council reaffirms the importance of this strategic partnership and invites the Commission and the High Representative to evaluate existing instruments and measures and, on the basis of appropriate consultations, to present by early 2020, with a view to the next Eastern Partnership Summit, a further set of long-term policy objectives“, „The European Council endorses the conclusions on enlargement and stabilisation and association process adopted by the Council on 18 June 2019.“

[4] https://europeelects.eu/2019spitzenkandidaten/

[5] https://www.weforum.org/reports/the-global-risks-report-2019

One thought on “EUROPINIAI VADOVŲ PASIŽAIDIMAI

  1. Darbas naktį yra nenašus. Ir Lietuvos seimas kadaise, pirmininkaujant A. Valinskui, naktį padirbo niekalą, kurį vėliau teko taisyti. Nakties darbai labiau būdingi bandai. Iš jos būna keblu ištrūkti. Ji verčia dirbti tą beviltišką darbą. Tai atbaido nuo dalyvavimo bandoje. Skatina individualizmą, netgi susvetimėjimą, nes nesinori rizikuoti tapti auka bandoje, iš kurios beprasmiškų posėdžių sunku pasitraukti.

    Pasitarimai nepagimdė nė vienos didžios idėjos, bet palaidojo keletą idiotiškų. — Francis Scott Fitzgerald

    Like

Leave a comment